copyright 2017 - Luigi & Kate Agnelli

3614

 

“Il Rigattiere”

C’è un posto tanto strano quanto incantato, diverso da tutti gli altri negozi. Oggi si può comprare tutto e di tutto in centri commerciali, grandi magazzini e luminosi supermercati, ma l’emozione che si prova entrando in un negozio di rigattiere è unica.

Stranamente sembra quasi che più le cose sono polverose più sono belle e preziose. E' curioso che più il tempo passa e più cerchiamo cose che hanno passato il tempo…ma forse non è cosi strano e curioso; le cose più belle sono quelle che hanno vissuto e che ci possono raccontare qualcosa; le cose più preziose sono i ricordi, e da quando ho capito questo, non butterò via mai più nulla…sarebbe come buttarne via uno.

Nel cuore di ognuno di noi c’è una stanza segreta, che giorno per giorno si riempie di ricordi: è la stanza del rigattiere.

 

“The Junk Shop”

There is a place as strange as it is fascinating - different from all of the other shops. Today, when you can buy anything and everything in shopping centres, big stores and brightly lit supermarkets, the feeling you get when you enter a junk shop is unique.

Strangely, it seems almost as if the more dusty things are, the more beautiful and precious they become and the more curious they become as time passes….and the more we search for things that have passed time….but maybe it isn’t so strange and curious that the most beautiful things are those that have lived and that can tell a story. The most precious things are memories and from when I understood this, I have never thrown away anything as it would be like throwing away a memory.

In the heart of all of us there is a secret room which day by day fills up with memories.

p. IVA 02268480510